men jäkla inskränkta och tråkiga människor

Jag är irriterad den här veckan. Häromdagen irriterade jag mej på detta

Idag har jag gått vidare till att störa mej på inskränkta, småaktiga människor.
Engla är en i raden som får ta emot tyckare av diverse kaliber. Häromveckan köpte hon sej en spetsbody.   Ett svart plagg i spets och det blev ett jäkla hallå! Både i hennes egen blogg och på andra ställen. För en spetsbody!? Folk blev fullkomligt rabiata för att hon ville ha ett sådant plagg och jag känner bara: Kom igen! Är folk verkligen på det här sättet? Så himla ängsliga! Och nu har hon byggt en stor garderob vilket resulterar i  en upprörd disskution hos bloggkommentatorerna (kolla kommentarerna om du orkar). Folk tycker att det är för stort, för billigt, för dyrt, för onödigt. Och jag bara tappar andan och börjar nästan gråta för att jag blir så himla nedstämd av människors oförmåga att unna andra något, att låta andra göra sina egna val. Människor som orkar sätta sej ned och spy ut sin läskiga negativa energi.

Antar att jag är lite patetiskt själv som lägger energi och skriver ett inlägg om hela grejen.  Men det är väl egentligen inte Engla som är grejen. Det finns ju på alla lite större bloggar. "Välmenande" människor som tycker att deras "goda" råd ska vara till hjälp för en människa som de tydligen inte tror klarar att sköta sitt eget liv. Mest beklämmande är väl nästan råden bland kommentarerna på nyblivna föräldrabloggar. Jag sätter nästan i halsen och tror att jag förflyttats till 50-talet när jag läser vad vissa människor anser är det rätta.

Jag är absolut inte felfri själv. Visst kan jag tycka mindre snälla saker. Men att skriva det? Skriva det till någon annan som man ens inte känner. Konstigt.

Kommentarer
Postat av: Fifi

Usch, jag fattar inte att folk orkar hålla på så där. Gillar man inte det man ser på en blogg är det väl bara att klicka bort fönstret, har inte vissa något vettigt att ta ut sin ilska/avundsjuka/irritation på?

2011-02-07 @ 13:32:15
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Garderobsgrubbel&Byråbekymmer

förstår inte heller alla dessa som tydligen är så mycket större experter på ens liv elelr andras liv än vad själva personen vars liv det handlar om är..att folk kan ha så mycket "så här är det visst"åsikter om nån de inte känner.



och tyvärr tycker jag att en blogg som bloggkommentatorernas senaste halvåret ofta mer bidragit till hets och förnedring än vad den hjälpt att inte skapa sådant.

2011-02-07 @ 19:01:09
URL: http://pyttis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0