Pappa är bara lite död just nu...

Så känns det. Om någon skulle komma och fråga efter pappa skulle jag nog säja: "- Nej, han är inte hemma, han är bara lite död just nu men kom tillbaka imorgon." För det känns som om död är ett tillfälligt tillstånd, inte ett faktum. Död är något som går över. Men det är det ju inte.. När jag tänker på att han kommer att vara död när jag gifter mej, död när jag föder mina barn, död på alla familjemedlemmars födelsedagar, död när vi firar jul, midsommar och andra högtider för all framtid så gör det så ont att....fan... det gör så sjuk ont... Ont, ont ont!! Jag behöver min pappa.

Allt jag har att att luta mej emot är min tro på att det finns något annat, något finare när man dör, och det..... det är inte så lite att luta sej emot.

Men ändå, fråga inte efter min pappa idag, för just idag, idag är han lite död men pröva imorgon....

Nya klänningar på Tradera

Jag har varit produktiv idag och knåpat ihop två nya klänningar i krossad velour till tradera. De finns här!

En i den här färgen:
och en i den här:

Christmas ornaments

Äh, jag är julprillig! Varje år i den här tiden blir det så. Angenäm känsla ändå. Hittade lite pynt hos Rusta av alla ställen:








Tipsigt!

Jag har massor med egensytt ute på tradera just nu. Det är så himla kul att folk vill köpa det jag skapat!! Allt har utgångspris på en tia. Jag försöker göra plagg som jag vet är eftertraktade. Just nu har jag velourleggings, assymetriska klännignar och vippiga kjolar.
Titta in HÄR!

Julkalendern

Hm.. jag vet inte hur det här låter jag? Jag önskar mej en julkalender med tomtar och snö och julstämmning. Var sjukt längesen det var någon sån som inte var helt "artsy" och konstig. Fast ehrm.. jag är ju *host* 29 år så jag kanske inte riktigt räknas till målgruppen....

Nåväl, så här ser årets huvudpersoner ut i alla fall:


Den första julkalendern jag kommer ihåg är "Stjärnhuset". Det är lite konstigt egentligen eftersom den sändes 1981 och jag bara var 2,5 år. Min absoluta favorit måste vara "Sunes Jul". Alla jag känner kan identifiera sin pappa med Rudolf på ett eller annat sätt. Bara en sån sak!
Vilken är din?

Jag gör lite mer Traderareklam minsann!

Den här fina assymmetriska fodralklänningen har jag knåpat ihop idag. Fin va? Nu har jag lagt ut den på tradera (börjar nästan bli en hobby). Ligger på en tia för tillfället!
HÄR hittar du den och lite annat!

Barnet försvann inte

Tidigare i år, för mindre än två månader sen dog min älskade, fina pappa. Jag visste inte om allt skulle stänga av när han dog, om inget längre skulle vara kul. Men så idag, idag blev jag lite julpirrig och förstod att barnet inom mej inte dött för att pappa flyttat vidare. Det är nästan som att han puffar mej lite på axeln i min juliver. Det kanske låter konstigt men jag var så rädd för att allt det skulle försvinna när jag förlorade en förälder. Men nej, det finns kvar. Kanske som ett sätt att komma honom närmare ännu en gång. Han gillade jul min pappa.

När jag blir STOR ;-) och får barn ska vi ha en sån här kalender och räkna ned till jul för att riktigt julpirra ut i fingerspetsarna tillsammans för så har mina föräldrar alltid fått mej att känna:

(Just denna kommer från bluebox.se)

Stulen lista

Snor bloggmaterial från finaste Hedgehog.

Så här:

Tre luncher jag skulle kunna tänka mig:

  • sallad
  • jultallrik på vegevis
  • Tikka Massala (veg) med massor av mango chutney

Tre ställen jag hellre skulle vilja vara på:

  • New York - shoppandes
  • Vid min symaskin (absolut genomförbart)
  • Marrakech (färgerna)

Tre artister vars skivor jag ALDRIG skulle köpa:

  • Vinnaren i dansbandskampens skiva
  • Nåt med Patrik Isaksson
  • Någon idol-skiva förutom Amanda kanske....

Tre saker (inte människor) som får mig att överleva november:

  • Att jag trots allt det svåra som hänt har minnet av fina och närvaron av fina i mitt liv.
  • Julen i antågande
  • Symaskinen (Både gamle Husquarna och lilla Overlock)

Mina nya auktioner på Tradera

Det är spännande med tradera! Nu har jag dessa grejer ute:

Veulorleggings väldigt lika MONKI:s variant i stl L samt S

1 stycke voluminiös kjol. Vippig och fin!

Här finns allt!

Tillbaka till gamla bloggen och auktion på velourleggings!

Jag har det lite marig med att bestämma mej för var jag ska blogga egentligen. Kanske kan jag ha båda? En för yta och en för insida?

Tänkte bara tipsa om en auktion också. Jag har skapat! Veulorleggings som ser ganska exakt ut som de på MONKI. Finns här (plus en del annat). För en tia för tillfället!



Stilig färg va?

RSS 2.0