Jag vill att vi tar en paus....

....Det är inte du, det är jag. Jag älskar dej men jag känner att jag måste utforska mej själv lite. Och så har jag träffat en annan. En ny nästan helt oskriven blogg som jag måste lära känna ordentligt så här i början.
Nej, skämt å sido. Det blir nog en liten paus här. Det är jobbigt att ha två bloggar. Det är jobbigt att veta vad man ska skriva var. Men jag överger inte den här bloggen helt. Den här bloggen kan jag vara mej själv i. Hur man ska bete sej i en företagsblogg har jag inte riktigt kunna räkna ut ännu. Men det blir nog där lite som här. Lite om allt. Men fokus på den ett tag alltså. Ni hittar mej här!



Att vända upp halsen lite

De senaste dagarna har blivit mycket Plagg by Charlotta. Och jag är jätteglad för det. Jag är skitglad att jag vågar, tror t.om. att det kommer att gå bra. Det är en känsla jag har. Men.. jag kan inte låta bli att känna mej lite, lite blottad. Som att jag har vänt upp halsen och strupen. Står helt sårbar. Alla gillar ju uppmärksamhet, jag med, men jag blir ändå lite rädd. Att vara i centrum är egentligen inte mitt naturliga element. Nu har jag ju sagt:" -Jag kan det här! Jag är bra på det här!". Och det är jag ju, det vet jag! Men ändå. Lite sårbar känner jag mej. Och duktiga flickan drar mej i håret och säjer att det måste vara bäst. Bättre än bäst. Och hon har sjuka krav den flickan.

Tur då att det roliga, spännande och pirriga uppväger kniven-mot-strupen-känslan. Det ska bli så himla roligt! Och jag är så glad att jag har möjlighet att göra det här. Följa en dröm. Och den lite blyga, lite rädda flickan som bor djupt där inne hon ska också få må bra!

Två bloggar...

...är lite extra mycket att sköta om. Just nu pillar jag mycket med Plagg by Charlotta-bloggen men tanken är att det mesta relaterat till yta hamnar där. Här fortsätter mina tankar och funderingar att frodas (hoppas jag).

Vad jag pysslar med!

Har sagt ett tag nu att jag jobbar hemifrån men inte med vad. Nu ska ni få veta! Det börjar dra ihop sej. Om cirka en månad planerar jag att vara igång. Yey! (Kommer med exakt datum senare). Tills dess kan ni kika in på min "företagsblogg". Kom också gärna med feedback om layout och liknande!

Hm..outfit och varför jag inte gör dem

Jag tycker ju att det är skitkul att kolla andras outfits men har nästan aldrig några uppe själv. Anledning 1: Min kamera är så kass att minsta darr på manschetten gör bilden helt suddig. När jag vill ta bilder brukar jag sno Daniels istället (den här är dock sönderredigerad också). Anledning 2: Jag ser mest ut så här tråkigt om dagarna då jag jobbar hemifrån. Den här lägger jag mest upp för att jag ville testa att göra en gif-animation. Denna har jag skapat, inte i photoshop utan i ett onlineprogram. Gifninja tror jag det hette. Hoppas att det är ett bra onlineprogram. Tänk om bilden byts ut mot värsta porren efter halva tiden och ni bara: Vad menar hon? Outf***a? Förlåt. Jag är trött.


Update:

Förresten! Om jag står här på bloggen och flaxar så här hela tiden kommer jag att bli skitsmal. Flax, flax. I alla fall mitt virituella jag..hmf..

Dagens dubbelmoral

Det här tyckte jag var lustigt: Ni vet aftonbladets vi gillar olika kampanj? Den med handen! Ni vet, som man satte på sin facebookpresentation när SD kom in i riksdagen. Den har under pride bytt utseende och smyckats med regnbågsflaggan. Vet ni vad som hände då? Då blev folk UPPRÖRDA på facebook och undrade om kampanjen ändrat inriktning. För så olika gillade man tydligen inte. Det var tydligen pinsamt att skylta med regnbågsflaggan. Då kan ju folk tro att man är ....eh...BÖG!! Shit, vad hemskt! Ibland..jag bara.... folk.... är dumma i huvudet!
Jag gillar i alla fall alla olika.

RSS 2.0