Egenkär

Jag pratar med Daniel i telefonen:
Jag: -Om du väntar lite så ska jag skicka världens sötaste mms till dej

Mamma: -Va, ska du ta kort på mej nu?
(Jag ämnade iof att ta kort på världens lurvigaste kattunge. Men visst mamma, du är söt du med!)

Göra saker!

Jag vill göra massor med saker. Fixa och greja. I brist på material städar jag istället.
Var bara det.

Från hem till hem

Idag drar jag hem. Hem från mitt hem. Det blir himla förvirrande det där, när jag kallar både mitt egentliga hem där jag bor med Daniel hemma och mitt barndomshem hemma. Men det är ju här av allt jag helst vill vara, med min D. Men av olika anledningar som jag inte har någon lust att blogga om går det inte just nu. (Nej, det är inget som är knasigt med kärleken. Den är fantastisk som alltid). Men usch vad det tar emot, inte för att jag inte vill vara med min familj för det vill jag ju, men för att jag behöver det som är jag och mitt, mitt hem just nu. Min älskling. Jag vill pyssla i min lägenhet, hänga upp mina gardiner, klappa mina katter. Men snart så. Snart har nog allt ordnat sej.
Förövrigt så har jag haft en fantastisk helg med Daniel med god mat, upptäcktsfärder, shopping och kärlek.
Jag tänker ofta att jag har haft sån oerhörd tur som träffade just honom. Han är det finaste jag vet. Vi är som hand i handske. Vi vet allt om varandra, alla misstag, alla olyckor och lyckor. Vägen är ju inte alltid spikrak när man varit tillsammans länge men när man kan prata med varandra, finnas för varandra, våga erkänna fel och dumheter, då är den så rak den kan bli.

Hemma!!

Åh, jag är äntligen hemma en sväng i min egen underbara lägenhet med mina egna underbara katter och min alldeles fantastiska älskling. Så skönt. Idag har vi sovit länge, kramats massor, snart blir det en sväng in till stan och ikväll middag och kanske bio. Kvalitetstid. Älskart!!

Kamera

Det är absolut inget kul att blogga utan kamera. Har ganska tajt budget bara för att inte säja rent minimal  :-/ Kan man hitta en okej kamera till budgetpris?

Inspiration

En tur på lookbook.nu ger mej nästan lika mycket nytt att ha på mej som en rejäl shoppingrunda (nästan). Det är oslagbart att inspireras och se kläder man redan har på nya sätt när fantasin är noll. Plockade ut några favoriter.


Närvarande men frånvarande...

...från bloggen och hemmet. Men närvarande för de som behöver mej just nu (hoppas jag iallafall). Annars är allt bra. Inget nytt under solen....eller massor. Beror lite på hur man ser det.

Tankarna är någonstans mellan snygga skor och livet i stort. Så som det brukar alltså. Någonstans mellan skorna och livsfunderingarna. Det är bra.

Bild från Lookbook.nu. Inspirerande till tusen.




RSS 2.0