Hej igen!

En oplanerad bloggpaus blev det. Har varit hemma hos min mamma en vecka och sedan skola denna vecka. Huvudet har varit tomt men ändå fullt liksom.. Ja, ni fattar.

Nu är det fredagkväll! Älskar fredagkväll. Inga speciella planer för helgen förutom att kanske träffa min fina Johanna imorgon. Annars blir det tacos, idol och ett par glas vin för mej ikväll. Jag gillar't!

Jo.. och sen hittade jag de här skorna på skopunkten. Vill ha, vill ha! Ska kika i Stockholm näst-nästa helg då det blir tjejhelg!

Skolflicka!

Igår drog skolan igång på riktigt för mej igen! Så jäkla underbart! För er som inte vet så har jag varit ledig ett år. Det föll sej så eftersom jag redan läst kurserna som jag skulle ha läst under förra läsåret. Så istället för att plugga klart på en gång valde jag att stanna hemma, pyssla med egna projekt och bara vara. Det behövdes efter pappas 8 månaders långa sjukdomstid. Jag fattar ju att det var en lyx för mej att kunna göra så. Man är ju inte hemma från ett jobb ett helt år p.g.a ett dödsfall.. Men det var en lyx som jag tog mej.

Men nu är jag alltså igång igen! Så härlig. Dessutom verkar det vara en riktigt bra kurs där man kan skapa kontakter ute i arbetslivet. Kreativa verktyg och processer heter den. Läs mer här om du tycker att det låter intressant!

Home, sweet home.

Nu är jag hemkommen från 5 dagar Dalarna. Så himla härligt att vara hemma (både där och här). Men ibland tänker jag att vi borde bo där i huset allihopa, jag, Daniel, mamma, Mattias och Matilda. Som ett litet kollektiv. Eller nej, kanske inte... Men det är så himla mysigt när vi är tillsammans och gör inget speciellt.
Jag har fördrivit dessa dagar med just inget speciellt. Bara varit, pussat kattungar på magen, umgåtts med dem som står mej närmast i världen, ätit god mat, druckit gott vin, slötittat på tv och pussat lite kattungar på magen igen.

Dekorerat och tänt ljus på pappas grav har vi också gjort. Han saknas så mycket. Vi köpte ett hjärta i betong som vi la där och världens finaste krans i grön mossa. Jag hatar verkligen kransar som ser så där gravallvarliga (höhö, fatta ordvitsen) och kyrkogårdsaktiga ut,  ni vet såna, i gran med lite kottar eller en vit lilja. Pappas är i klargrön mossa, som sagt, med lite lila blommor och ett vackert hjärta i metall.

RSS 2.0