Telefonskräck

Amanda Schulman skriver om telefonskräck. Hennes går ut på att hon inte vågar svara när någon ringer. Min telefonskräck ser ut så här: Jag måste, måste, måste svara! För det kan ju vara något allvarligt som hänt och om jag inte svarar så är jag livrädd för att det SKA ha varit något allvarligt och om jag bara svarat...då hade allt löst sej, men nu när jag inte svarar har någon typ ....Dött!!  Det spelar ingen roll om jag känner igen nummret och ser att det är 3 som vill sälja ett nytt abbonemang. Måste ändå svara!

Sen har jag telefonskräck åt andra hållet också: Att ringa upp någon okänd. När signalerna går fram håller jag andan. Mycket har gått bort sen min tid som tele-säljare men lite finns allt kvar.


Daniel är helt lugn med att telefonen ringer, stänger möjligen av ljudet. Jag får panik. Han säjer: Det är bara en säljare. Då kastar jag mej fram och försöker svara i hans telefon.


Så är det. Mitt telefonliv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0