Rensat

Nu så, nu har jag rensat tvättkorgen (det där med tvätt är nåt jag ägnar rätt mycket tankeverksamhet.) Jag vet inte jag, andra gör garderobsrensningar men jag rensar tvättkorgen.

Är det bara jag som har plagg som alltid ligger i den?
Klänningar som inte använts sen 2005 men kanske möjligen kan komma att användas när de blir moderna igen och därför förtjänar en tvätt någon gång i framtiden.
De plaggen åker upp och ned i min tvättkorg varje gång jag ska tvätta: Jaha, om man skulle ta och slänga i den här? Näe, varför det? Gört senare. Och där ligger de och tar plats. Men nu har jag tagit mej i kragen och slängt två kassar fulla med såna plagg, eller ja, en del ska lämnas till klädinsamling också.

Har dock lite svårt att slänga kläder för man vet ju aldrig liksom. Ibland är det jättebra att jag inte slänger saker....tror jag... T.ex har jag ett par finfina canvas-kängor, precis såna som det ska vara i sommar ståënde i flickrummets garderob. Jag visade min mamma ett moderepotage med såna kängor och sa glädjestrålande: - Såna har ju jag! Du vet, från högstadiet! Ja, sa mamma. Det var dem du fick så hemska skavsår av....
Nä, det här är inte min tvättkorg. Skojaru. Så liten. pft..

Kommentarer
Postat av: maria

Sv: Haha så brukar mina hundar oxå tänka när jag kommer och pussar på dem, -liksom guu va du är pinsam matte .. hihi men man kan ju inte låta bli..



Haha det va inte .. du har inte tänkt på att köpa ett stativ till kameran då?.. Eller har du någon inställning som gör att kameran är extra känslig för skak..?..



Haha ja du tror vi kan bilda klubb, du skulle se mitt berg av diverse tvätt haha.. längst ner i min tror ja det ligger en röd fingervante och sen någon julkjol .. haha legat där sen nåt år tillbaka.. asg



Och du jag älskar ditt sätt att skriva, jag sitter alltid och skrattar för mig själv när jag läser dina inlägg.. så roligt! du skulle ha en krönika i någon tiding jööö ;)

2011-03-23 @ 23:52:39
URL: http://marialicious.bloggagratis.se
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

är exakt likadan!

2011-03-24 @ 11:36:39
URL: http://emmasays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0