telefonens ohyra

Har jag sagt hur mycket jag hatar telefonförsäljare? I vilket fall: Jag hatar, hatar, hatar telefonförsäljare med stor passion. Eller det där kanske blev lite fel. Naturligtvis hatar jag inte personen som ringer upp i sig utan det förbannade, jobbig, dryga, urdumma sättet att sälja saker på.

Dessutom har jag ett litet problem. Jag måste ju alltid svara i telefonen. Får svår ångest om jag låter bli. Det härör nog ifrån när min pappa var jättesjuk och sjukhuset kunder ringa när som helst och då var det nästan alltid dåliga nyheter. Därför hatar jag de som ringer från anonymt nummer extra mycket. Får en stor klump i magen fast jag intellektuellt vet att det inte är någon fara. Så när jag är en av hundratals på samtalslistan som säljaren svischar förbi i sitt försök att sälja ett och annat så sitter jag kvar med en obehaglig känsla i magen långt efter samtalet.


Mitt hem är min borg och där vill jag vara ifred från diverse försäljning. Telefonabbonemangsförsäljare på stan kan man i alla fall gå i en stor båge runt.
(Ja, jag vet att det finns NIX och jag ska ta tag i det.)

Kommentarer
Postat av: Fifi

Alltså, förr ringde de där försäljarna bara på hemtelefonen, men nu får man ju inte ha mobilen i fred heller!



Jag fattar inte varför jag har blivit så knäpp när det gäller tandläkare, jag har aldrig haft tandläkarskräck och det är ju, som du säger, för min skull jag ska gå dit, jag behöver inte göra tandläkaren nöjd!

2011-06-29 @ 10:48:25
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Neurotic Kitten

Telefonförsäljare är ondska. Plain and simple.

2011-07-01 @ 00:49:52
URL: http://www.neurotickitten.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0