raggarfobi

Nu är det Power-Meet i stan. Skitkul tycker de flesta - småläskigt tycker jag. Varje år när denna tilldragelse äger rum brukar jag se till att försvinna från stan. Jag lider nämligen av lätt raggarfobi vilket säkerligen baseras på mina upplevelser som liten fjortis.

Min raggarhistoria ser ut så här: En av mina vänner var tillsammans med en raggare när vi gick i högstadiet. I Leksand som jag kommer ifrån ska man inte vara tillsammans med raggare. Man ska vara tillsammans med hockeykille! Så såg det i alla fall ut när jag gick på högstadiet under 90-talet. Att synas tillsammans med raggare var som att stämplas som spetälsk (tyckte mitt tonårsosäkra jag i alla fall). Därför har jag tillbringat åtskilliga stunder ihopkrupen i baksätet på den där kompisens killes raggarbil och hoppats att jag inte syntes eftersom jag var nödd och tvungen att åka med ibland. Dessutom ängslades jag över att de spelade musik så högt. Herregud, lite diskret om jag får be. Och så hade de ett så himla vulgärt språk. De kallade flickvänner...eh... (nu rodnar jag lite)... hål! De var lätt främlingsfientliga och allmänt högljudda. Och jag skämdes samtidigt som jag ville vara med min vän.

Ni vet ju hur extremt självmedveten man är som tonåring. Man tror att alla bryr sej om vad man gör fast de som man tror bryr sej egentligen är fullt upptagna med att tro att alla bryr sej om vad de gör.


Så! Det är min raggarhistoria. Traumatisk va? ;-)


I vilket fall, när jag träffade Daniel som kommer härifrån fick jag skrämselhicka och var nära nog på väg att göra slut när han berättade att han brukade besöka Power - Meet. Herregud! - En raggare in disguise! Fast det var han ju inte och senare har jag förstått att ALLA (nästan) som kommer härifrån besöker Power Meet vem än de må vara. Jag har aldrig varit där än dock, fast jag bott här i 6 år. Man kanske skulle ta och möta sina demoner?

Kommentarer
Postat av: maria

hehe jag är heller inget fan av den där tillställningen, och det är nog för att man var med om så mycket skit när man va där nere som ung.. har inte Daniel berättat att de flesta letade bråk och det va många ggr vi va nära att hamna i skit.. =/



Men nu är det bättre, de har liksom tagit bort de flesta sluskarna av raggarna som bara var där för att bråka.. nu får ju liksom inte vem som helst åka i crusingen hehe

Så ta en filt och nå gott att äta och dricka och sätt dig där nere med daniel och spana lite vetja ler

Det ska nog jag o min man göra om det är fint imorn.. kanske ses om du ska ner =)

2011-07-08 @ 19:29:09
URL: http://marialicious.bloggagratis.se
Postat av: Fifi

Usch, det var ju så viktigt att vara "rätt" i tonåren och tänk vad mycket man skämdes! Fast de där raggarna lät ju inte som några bra typer. Du får väl gå på den där tillställningen och se om raggarna har förändrats, eller om de är som förr?!



kram

2011-07-09 @ 11:53:09
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Anna Eleonor

Hehehe. Martina Thun på Morgonpasset har också pratat om de där Hockeykillarna.



Ja möt dina demoner. Antingen kommer de på skam eller så blir du övertygad om att inget ändrats.



Jag tror jag kommit på ett knep för att få upp kameran. I alla fall i mindre sällskap, kanske bara med sambon. Men ett steg på vägen i alla fall. Tänk: Jag måste öva med kameran. Det här motivet är bar för att öva med ljus, eller det här motivet är perfekt att öva med färgkomposition osv. :D Jag har testat två gånger så jag garanterar inte att det är dundersäkert.

2011-07-09 @ 11:53:29
URL: http://antagligenanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0