Det finns en särskild plats....

Hittade det här blogginlägget hos bloggkommentatorerna. Det är stackars Engla som rört upp himmel och jord (igen) med en baddräkt. Jag tror jag har skrivit om detta förut men jag kan inte låta bli att uppröras av vad människor, och vad jag antar, andra kvinnor har för konstiga bakåtsträvande åsikter vad gäller hur man egetligen får klä sej som mamma. Mörkrädd blir jag! I kommentarerna läser jag ett antal inlägg som går ut på att baddräkten är opassande för en tre-barnsmamma. Va? Finns det en speciell klädkod för såna? Och förresten! Hej 50-tal! Jag ser att du är tillbaka! Kvinnokampen? Hallå? Har du gått och lagt dej?

Jag blir så himla ledsen när man är så bakåtsträvande och när tjejer ägnar sej åt att trycka ned andra tjejer. Ännu roligare är att vissa hävdar att "man väl måste få uttrycka en negativ åsikt". Jo, visst, det måste man väl men jag brukar inte personligen gå fram till okända på stan och deklarera vad jag tycker inte är fint i deras klädsel. För det är oförskämt, taskigt och bara jäkligt dumt. Det fyller ju inget syfte.


Nätet verkar dessutom krylla av en hoper jag-vet-bäst-och-är-så- jäkla-präktig-människor. Var kommer de ifrån? Vilka är de? Hur ser de ut?

Kommentarer
Postat av: Fifi

Eh, ska man ha våtdräkt som trebarnsmamma för att folk inte ska förfasas? Bra poäng där om att ingen går fram till främmande människor på stan och säger till dem att de klär sig fult, folk verkar tro att det är ok att vräka ur sig vad som helst när de kan gömma sig bakom en dataskärm...

2011-07-12 @ 10:28:20
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0