Dag 02: Min första kärlek

Oj, jag är en person som har haft himla lätt att bli förälskad under åren. Otaliga kärlekar, otaliga olyckliga, otaliga lyckliga. Men kärlek. Riktig kärlek.
Vi börjar med min första barndomskärlek: Mannen med den vita hjälmen.
När jag var liten, sisådär 5 år, hade jag min första förälskelse. Det var en kille med vit hjälm som brukade åka förbi vårt hus på motorcykel (eller var det en moped?). Det kan ha varit vem som helst. En gubbe eller en ung kille. Man såg ju inte för hjälmen. Men i mitt huvud var mannen i den vita hjälmen en riktigt snygging, charmör som jag stolt förkunnade för pappa att jag var kär i och skulle gifta mej med.
Sen var det förståss Johannes som brukade ligga i mitt knä på dagis, som sa att han var jättekär i mej. Synd bara att jag hellre ville ha hans äldre bror. Men han var ju kär i min kompis Marianne så det gick ju inte.
Kärlekar i vuxen ålder
Svårt men ändå superenkelt. Jag har varit kär, så kär i alla möjliga. Alltid på ett passionerat "han-är-den-ende-och-vill-han-inte-ha-mej-så-blir-jag-aldrig-kär-igen"-vis. Men så har det gått någon månad och föremålet för min heta låga har växlat. Det finns killar som jag varit så kär i som jag idag, i backspegeln kan skatta mej lycklig för att det aldrig blev något. Herregud.
Men min första riktiga kärlek, och nu tänker jag vara skittråkig eller obotligt romantisk (välj själv) är min D. Jag kan ärligt säja att jag aldrig har haft dom känslor som jag har för honom varken förr eller senare. Från första stund jag såg honom, såg hur lång han var och hur helt otroliga ögonfransar han har, har jag varit förälskad. Sen har den kärleken djupnat till något alldeles fantastiskt under de år vi har varit tillsammans. Han är en av mina bästa vänner, den som vet mest om mej, som älskar mej villkorslöst, som får mej att känna mej som snyggaste kvinnan i världen. Man säjer att någon annan aldrig kan stärka din självkänsla men jag vet i sjutton om han inte har stärkt min. Så riktigt djup, på riktigt kärlek. Det är Daniel som är min första (och förhoppninsvis) sista kärlek.

First and last (någon form av utveckling..visst?!)


Kommentarer
Postat av: maria

Va hände med listan??????

Sitter jööö här och väntar med spänning.. hehe..



Sätt fart nu ler..vill veta mer thihi nyfis som man är!!

2010-11-28 @ 11:00:04
URL: http://marialicious.bloggagratis.se
Postat av: Charlotta

Maria: Haha, det kommer, det kommer!!

2010-12-01 @ 12:49:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0