Äh...Dalablogg..igen

Sitter på mammas veranda, sippar rosé och blickar ut över ängar. Önskar att jag kunde visa er, få er att känna dofterna, höra ljudet av traktorer och fågelkvitter, känna grilldoften från farbrors sommarstuga rätt över gården. Det är så underbart här. Så himla underbart.

Helst skulle jag vilja köpa ett fallfärdigt hus här, renovera, gräva rabatter, göra syrénberså, gå på mjukt, grönt gräs.

Men.. så bor det en liten stadsmänniska i mej, en som älskar att gå i butiker, känna doften av asfalt, sitta i stadsparker, dricka latte på café, vin på uteserveringar. Jag vet inte riktigt hur jag ska få ihop de två? Utanför Västerås (där jag bor nu) är det nära till minst tre städer. Bra städer med bra utbud. Här är det halvlångt till två  ganska tråkiga  varav en blommar upp några dagar i juni/juli till peace and love.

Kan man flytta Dalarna?


Kommentarer
Postat av: Maria

HeHe du får väl köpa en sommarstuga i dalarna och bara bo där på sommaren eller nåt... =) Då blir det ju som att du har två hem thihi...

2010-07-10 @ 19:42:10
URL: http://marialicious.bloggagratis.se
Postat av: Fifi

Hur mycket jag än älskar stan, så är det så skönt att komma härifrån ibland. Idag ska jag i alla fall ut i skärgården!

2010-07-11 @ 09:56:47
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0