Självbelåtna par

En insikt slog mej just. Landade som en tegelsten i huvudet.
Det är så här: Jag brukar störa mej på nyblivna föräldrar (inte dej A, aldrig dej). Deras prat om hur livet förändrades när de fick barn. Hur fantastiskt det är och att vi andra helt enkelt inte föööörståååår hur underbart det är. Nej, man kan inte fatta själv, inte en sekund, innan man själv fått barn.  Jag har till och med börjat lägga märke till hur folk får in ett "nu när man har baaarn så" i de mest konstiga sammanhang bara för att få det sagt liksom. (Och stört mej... som f*n)

Men iallafall; Jag själv då? Med mitt självbelåtna förhållandeprat. Det är ju samma sak!! *insikt*. När jag alltid lyckas trycka in hur underbar min pojkvän är. Hur bra vi har det. Det är lite samma sak (och nu har jag fått det sagt en gång till). Jag är vad Bridget Jones kallar en del i ett självbelåtet par. Och jag låter gärna andra lyssna.

Till mitt försvar kan jag säja att jag aldrig yttrat orden: "- Men du vet, när man hittat rätt så bara VEEEEET man.." till någon singelvän som förövrigt är helt nöjd med tillvaron.

Kommentarer
Postat av: Agneta

Du är gullig som var tvungen att flika in att det inte gäller mig :D.

2010-12-02 @ 09:47:27
Postat av: Charlotta

Agneta: Haha, ja, men jag vill ju inte att du ska bli ledsen ju! (Hoppas Nono mår bättre nu) puss!

2010-12-02 @ 12:26:33
Postat av: Fifi

Haha, ja, det är väl det där med att man har blivit stabil, oavsett man har hittat kärleken eller fött den. Det ändrar ju faktiskt livet en hel del.

Och att vara töntiga tillsammans, det är en del av det!

2010-12-02 @ 18:56:11
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0