Så trött

Underbaraclara skriver idag om att vara en duktig flicka. Att man nästan måste ha någon som säjer till en att man ska ta det lugnt för annars får man skuldkänslor. Jag känner så igen mej fast jag nu inte är gravid som henne.
Men åh, vad jag önskade mej att någon bara ville krama mej, bädda ned mej och säja: "-Men du är ju utmattad lilla vän". För det har varit så jävla, jävla, jävla mycket. Och duktiga flickan i mej säjer att jag måste fixa allt. Se till att alla har det bra. För mej är det ingen fara med. Nejdå, jag klarar mej. Och inte är det så farligt det som hänt mej. Så tänker jag. Men det är f*n visst farligt!! Min mamma fick bröstcancer, min pappa låg sjuk i 8 månader för att sedan dö och nu har min mamma fått MS. Och javisstja, mitt i alltihop dog morfar också. Samtidigt försökte jag klara mej genom en utbildning och tyckte att jag var så dålig för att jag inte riktigt orkade. Och jag tillåter mej aldrig riktigt att tycka synd om mej själv. Men det är faktiskt lite synd om mej. Jag saknar pappa som fan och jag vill att mamma ska bli bra (fast det har blivit mycket bättre). Och jag vill bara vara liten och att någon annan ska ta ansvaret. För jag känner att jag är på kanten. Jag andas ytligt, hjärtat slår hårt, jag finner mej gång på gång stående i ett rum där jag visst skulle göra något utan att komma på vad det var.
Fy sjutton vad skönt det var att skriva det här!
(Samtidigt vill jag säja att jag visst har en underbar familj, pojkvän och vänner som bryr sej om mej. Det är inte på något sätt kritik till er.)

Kommentarer
Postat av: Fifi

Det är så lätt att gå in i rollen som den duktiga, den starka. Men lika lätt som det är att gå in i den, lika svårt är det att gå ur den.



Fy fan vad mycket jobbigt du har behövt gå igenom, och jag kan fatta att du vill vara stark för de omkring dig som är sjuka. Men glöm inte bort dig själv, bryt ihop ibland!

2010-12-03 @ 15:04:26
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: maria

Ger dig en enorm stor och lång styrkekram KRAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMMMMM



Och du ibland får man faktiskt va liten fast man är stor kramis*

2010-12-04 @ 17:19:51
URL: http://marialicious.bloggagratis.se
Postat av: Charlotta

Fifi: Kloka ord där! Ja, jag tror jag har insett det, att jag måste bryta ihop ibland. Bryta ihop och komma igen :-)



Maria: Tack snälla för kramen :-)

2010-12-07 @ 22:32:35
Postat av: maria

Sv: Nääää kan man lugnt säga.. såå trött på personer som ska kränka andra får att må bättre själv.. =/

kjamis

2010-12-07 @ 22:44:22
URL: http://marialicious.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Hej Charlotta.

Jag kollade igenom gamla inlägg och läste en kommentar som du skrev hos mig när min pappa dog. Lite sent att skriva nu men jag ville bara tacka. Och säga att jag vet precis hur du känner. De är alltid saknade. <3

2010-12-08 @ 21:20:23
URL: http://www.koala.nu/blahblah

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0