Dag 06: Min dag

Summerar dagen. Befinner mej i Dalarna hos min mamma tillsammans med lillebror. Vi har bott här båda två ganska mycket sedan mamma fick MS i sommras. Dagen började som vanligt med att mamma ringde mej vid åtta (ja, hon ringer från sitt rum till mitt) och bad mej hämta tidningen och göra kaffe. Rätt mysigt att pulsa ut i det förvisso iskalla men gnistrande vinterlandskapet för att sedan krypa tillbaka en stund till i sängen för att dricka morgonkaffe och läsa lite. Sen upp igen för ytterligare någon kopp kaffe i soffan med mamma och nyhetsmorgon för att vakan till, lite morgonpyssel, tömma kattlådor och så. Väcka lillebror och ge sej ut på sparkfärd upp till affären för att handla. Åka spark tillbaka, köra på en sten och landa på sparkhantaget så att det sprack (gammal spark). Lussebullle och kaffe i soffan och sen städa lite. Soffan igen: halv åtta hos mej och Bonde.
Och nu så, nu är jag ungefär där jag är nu. Med datorn i knät.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0