Veckorevyn gav mej lite hopp!

Köpte tidningen Veckorevyn idag. Jag är väl aningen för gammal för den, tillhör inte riktigt målgruppen men man fick ett solpuder som såg så himla fint ut. Okej!

Iallafall har jag bläddrat igenom den nu och sett att de faktiskt använder sej av modeller i olika former utan att skrika de vanliga hejarropen: "Mullig modell, alla kroppar är vackra!" o.s.v.
De bara är där, utan ursäkter, utan "gudvadviärbra-attityd som använder nooormaaala kvinnor!!".

En helt vanlig tjej, varken tjock eller pinnsmal (men himla snygg) var endast klädd i bikini i artikeln "Fixa snyggaste fusk-brännan!" I modereportagen var tjejerna smala iof men hade ändå lite höfter, lår och rumpa och verkade vara helt oretuscherade. Jag tycker det är himla bra! Ett litet, litet steg framåt. Speciellt som det är tjejer, vanligen i tonåren, tidiga 20, som läser den tidningen. (Och jag idag då)

Får väl reservera mej för att jag inte läser tidningen annars och vet hur den ser ut då men detta gjorde mej i varje fall glad.

Kommentarer
Postat av: Märta

Kul att höra att VR tar lite ansvar som förebild!

Det där med att ta hem möbler och grejer blir lite lustigt. Man är ju van att de ska finnas i en viss miljö och då blir man lätt förvirrad när de plötsligt står hemma hos en själv!

Hängde just upp en tavla hemifrån och det känns helkonstigt att den hänger hos MIG nu!

Å andra sidan har vi ju massor av grejer från Pers barndomshem som vi plockade ur för några år sedan så vi vet ju att sakerna "smälter in" om blir som egna efter ett tag.

Riktigt trevlig Valborg på dig med! :)

2010-04-29 @ 22:06:33
URL: http://honungochcitron.blogspot.com
Postat av: Maria

Va är vi gamla för veckorevyn host host..ops jag som nyss slängde iväg en premunation..HeHe..



Nää men jag har alltid gillat veckorevyn.. och jag tycker faktiskt att den har blitt väldigt anpassad för oss lite äldre..

Och nää det va inte bara denna gång de använder vanliga tjejer.. de har det jämnt.. sååå bra =)

Och det är tom med vanliga tjejer alltså inga som jobbar som modeller.. Kanoners tycker jag!!

2010-04-30 @ 00:57:56
URL: http://marialicious.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0