Snyggt kaffedrickande med minnen

Sen morfar dog har det blivit mycket hemplockat från hans hus. Gillar att ha gamla saker med historia. Låter kanske lite töntigt, men det stämmer faktiskt att det ger hemmet mer själ.
Blev helt förtjust när jag hittade den här fina tv-kannan. Är den inte helt fantastisk?! Och funkar bra gör den också.

Kopparna kommer från Rörstrand och har späda linneor som dekor. Till de här kopparna har jag några av mina finaste barndomsminnen. Jag kommer ihåg hur härligt det var att vakna hos mormor och morfar, höra ljudet av röster nedifrån köket och tassa barfota nedför trappan. I köket satt oftast mormor, morfar och pappa och åt frukost samtidigt som de disskuterade vilt, mindre vilt, skrattade (min mamma och lillebror är sömntutor och hade därför inte kommit upp allt som oftast) och drack kaffe ur just de kopparna. Låter kanske simpelt, men det är ett så himla fint minne.


Kommentarer
Postat av: Sofie R

Åhh vilka fina saker du hittat, nu blev jag toksugen på loppis!!

Beklagar för Puff :( När djur går bort ångrar man nästan att man ens skaffade dem för det är så jobbigt då! :(

2010-04-08 @ 10:13:38
Postat av: Charlotta

Sofie: Ja, visst är de :-)

Tack, jo, det är verkligen som du säjer, man nästan ångrar att man har djur över huvud taget men samtidigt är det ju underbart. Men usch, jag skulle göra vad som helst för att få tillbaka honom!

Hoppas allt är bra med dej vännen!

puss o kram

2010-04-08 @ 13:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0