Himalaya a.k.a tvättberget

Ska alldeles strax bege mej ned i tvättstugan där jag har bokat en halvdag idag.
Ack vad vi bedrog oss när vi skaffade egen tvättmaskin. (Men herregud, vem säjer "ack" nuförtiden??) Av någon underlig anledning har vi aldrig haft så himla mycket tvätt som nu! Innan hette det: "-Åh, nu kan man liksom hålla undan, tvätta efter hand..." Eh... beeeeeeep! Nej, så blev det inte. Tror det beror på de begränsade torkmöjligheterna i lägenheten. Man kan liksom aldrig tvätta en stortvätt för då har man ingenstans att hänga den. Den futtiga ställningen vi har tar typ två maskiner. Men om vi hade en torktumlare, då jäklar..... eller inte...

Okej, nu drar jag och fortsätter med mitt glamorösa liv!


Kommentarer
Postat av: Bella

Och jag som håller på att tjata om att vi ska installera maskinhärket som står i vårt badrum och tar plats :D Å andra sidan blir det ingen skillnad för oss när det kommer till torkningen. Vi har inget vettigt torkrum i källaren ändå så vi hänger alltid all vår tvätt här uppe. Element, galgar, stolsryggar och så lilla yttepytte torkställningen. Det luktar i alla fall rent och gott :)



Fast jag lär ju gå ned till tvättstugan för att tvätta lakan och handdukar. Sånt får gå i tumlaren.



Uh. nu ska jag sluta läsa bloggar och börja plugga igen. kram

2010-04-08 @ 15:34:25
URL: http://ettskapandesgrand.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Bella: Haha, nä, men vår tvättstuga i huset är inget att hurra för heller vad gäller torkmöjligheter egentligen. Det finns ingen torktummlare, bara ett torkskåp som blåser lite som det har lust.. Så det brukar sluta med blöta kläder på alla garderobsdörrar, hatthylla. Är ju lite svårt bara eftersom vi har så mycket katter. Man kan inte direkt hänga något på elementen för då tycker de att det är skitsoft och lägger sej där :-D



Haha, jo, det är lätt att fastna i bloggarna. Jag brukar tänka att jag bara ska "titta lite" och sen har det helt plötsligt gått en timme :-)

kram!

2010-04-08 @ 23:21:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0