Åker från hem till hem

Mycket Dalarna blir det! Men vad sjutton, det är ju så vackert! Idag bär det iaf av hem till mamma! Ska bli så skönt. Jag skulle egentligen gärna bo i Siljansnäs (där jag kommer ifrån) om det inte vore för att det bor en liten stadsmänniska i mej också. Där är närmaste staden är Borlänge och näe, jag vet inte, känns kanske inte så himla kul. Här, där jag bor nu, har jag tillgång till både Västerås, Eskilstuna och Stockholm varav Stockholm ligger längst bort vilket innebär lite mindre än en timmes resa med tåg från Västerås.
Kan vi flytta Siljansnäs kanske? Lite närmare hit?
För kolla, det är ju så himla fint:

Mammas trädgård (favoritplats i världen) Visst är det vackert?

 

Fjärilen

Trädgården i skymmningsljus

 

Lapar första vårsolen.

 

Mina två älsklingskillar i världen på promenad på grusvägen som leder upp till centrum i Siljansnäs.

(Alltså, från vårt hus sett! Vi har asfaltsvägar också)

 

Mamma och Pappas hus som pappa ritat och byggt.

 

Mamma och katten Jörgen (ja, han heter så), när de mötte mej vid bussen. Vid fototillfället var det ungefär så långt Jörgen orkade. Vi fick bära honom hem medan han flämtade med tungan hängande ur munnen som en hund.


Kommentarer
Postat av: Catrins Garderobstankar

Oj, ja det är verkligen vackert!

2010-04-30 @ 15:42:54
URL: http://garderobstankar.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0