Home, sweet home.

Nu är jag hemkommen från 5 dagar Dalarna. Så himla härligt att vara hemma (både där och här). Men ibland tänker jag att vi borde bo där i huset allihopa, jag, Daniel, mamma, Mattias och Matilda. Som ett litet kollektiv. Eller nej, kanske inte... Men det är så himla mysigt när vi är tillsammans och gör inget speciellt.
Jag har fördrivit dessa dagar med just inget speciellt. Bara varit, pussat kattungar på magen, umgåtts med dem som står mej närmast i världen, ätit god mat, druckit gott vin, slötittat på tv och pussat lite kattungar på magen igen.

Dekorerat och tänt ljus på pappas grav har vi också gjort. Han saknas så mycket. Vi köpte ett hjärta i betong som vi la där och världens finaste krans i grön mossa. Jag hatar verkligen kransar som ser så där gravallvarliga (höhö, fatta ordvitsen) och kyrkogårdsaktiga ut,  ni vet såna, i gran med lite kottar eller en vit lilja. Pappas är i klargrön mossa, som sagt, med lite lila blommor och ett vackert hjärta i metall.

Kommentarer
Postat av: Sassy

Det bästa med att vara hos familjen är nog att inte göra någonting. När jag är hos mina föräldrar brukar jag sitta och läsa, samt gå skogspromenader med mamma, det är så avkopplande!



Vad fint med en lite mer personlig krans, det är så tråkigt med den där standardmodellen.

2009-11-02 @ 11:42:44
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Sassy: Men precis! Det är rätt underbart det :-)

2009-11-03 @ 11:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0