Snart midsommar

Jag kan inte rå för det, eller rå för och rå för, men jag är verkligen en sucker för midsommar! Helst ska det ju vara sol och härligt men jag kan se en viss charm med spelmän i såna där genomskinliga regnjackor över folkdräkten också. Jag vet inte, det är något med midsommar. Löfte om sommar på något sätt.

Jag kommer ju från Dalarna och jag vet inte om det är så att vi är extra fanatiska där. Jag bara älskar det i vilket fall: plocka blommor, löva farstukvisten, små barn i folkdräkt, Gärdebylåten...


Kommentarer
Postat av: essi

Hej gumman!



Jag är precis likadan. Gärdebylåten, björkris och folkdräkter. Det är midsommar det! :-D



Har till o med folkdräkt själv. Ler.



Ha en toppendag imorgon!



Kram

2009-06-18 @ 14:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0