Fredag!

Härligt med fredag men på något sätt känns den här dagen lite inlindad i bomull. Lite dämpad. Vet inte riktigt varför.
Nu är stackars babe sjuk istället. Riktigt tråkigt då det är hans sista semesterdagar. Annars...ptja... inget speciellt inplanerat för dagen. Blir nog lugnt och fint och att pyssla om D. Det kan nog bli bra med en lugn helg nu dock. Hela augusti är bokat med bröllop, resor (inom Sverige, men ändå), födelsedagsfester och så lite skolstart så klart.

Tänk att när jag sitter här vid bloggen och vill skriva något så tar det allt som oftast stopp nu för tiden. Jag har en massa funderingar i huvudet, en massa saker som gör mej glad, arg, ledsen, lycklig men inget som riktigt vill fästa på skärmen.

Men bröllop ja! Det ska bli riktigt roligt. Tycker att det är urkul att gå på bröllop. Ett bröllop per sommar, det är bra för magen det.  Den här gången är det Daniels plast-syster som ska gifta sej.
Hälften av det roliga är ju att välja en lämplig outfit. Funderar på att sy något själv. Konstigt nog så är det jag trivs bäst i, mina egensydda klänningar. Kanske något i marint med rosett... hm...

Förresten, har ni tänkt på att bröllop är ett sånt där ord som låter extremt skumt om man säjer det flera gånger efter varandra? Bröllop, bröllop, bröllop, bröllop...... Hör ni?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0