Vad jag gör just nu!

Egentligen läser jag ju innovationsprogrammet med inriktning psykologi på Mälardalens högskola. Första året där läser man mycket innovationsteknik, andra året är psykologi, vilket jag redan läst. Det tillsammans med att min pappa var sjuk och senare dog i slutet av 2008 gjorde att jag tog en paus. Först var det bara sorg, sorg, sorg. Den varan är det mycket av fortfarande, men efter ett tag kändes det fel att min älskade, fina, underbara pojkvän skulle försörja oss båda på sin lön (vilket han gjorde utan att yttra ett ont ord eller gnälla en endaste gång). Jag insåg att jag måste ha en inkomst!
Vad göra? Söka jobb för en termin - Nej, kändes inte meningsfullt i dessa tider, Socialbidrag? - Näe.. fy, det är jag för stolt för och dessutom känns det som det finns de som behöver det bättre. Eller för stolt för? Det lät som ett hån mot alla de som går på socialbidrag. Det var absolut inte så jag menade och det är verkligen, verkligen inget jag ser ned på men efter att ha följt denna blogg  så känns det absolut inte som ett alternativ som jag skulle klara av i dagsläget. Att bli granskad, vänd på ut och in och dessutom efter att ha genomgått sitt största trauma i livet.. Nej.

Men vad göra då? Vad kan jag? Jag kan sy, det kan jag! Ganska bra, inte super, men bra. Och jag gillar att rita kläder. Skulle man kunna? Är det möjligt? Jag bestämde mej iallafall för att börja sy och slänga upp lite plagg på Tradera...Trodde aldrig att det skulle löna sej men det gjorde det! Folk gillade det jag gjorde och jag har iallafall en inkomst tills jag börjar plugga igen. Det känns superbra och jag känner mej nyttig och tuff som drar in pengar på något jag åstadkommer alldeles själv.

Här är lite av mina alster:







Och så blir det reklam! Mina auktioner på Tradera hittar du här.
..och förlåt för de cheesy rubrikerna och texterna. Har lärt mej att man måste skriva sånt för att sälja på Tradera. (Men aldrig att jag skriver "såååå läcker". Då lever jag hellre på bröd och vatten...eller vatten...endast..

Kommentarer
Postat av: Kicki Norman

Hej!



Kul att du har "hittat tillbaka" till mig, den här gången min blogg! Roligt att få beröm och särskilt att få beröm från tjejer som har upplevt mig som peppande. Det är ju det jag försöker vara.



Så: Tack.



kram

Kicki

2009-04-20 @ 15:25:33
URL: http://www.kickinorman.com
Postat av: Johanna

Hej!

Hittade hit genom Kicki Normans blogg där du kommenterat! Tar du beställningar på klänningar, och hur ligger de i pris?



Mvh



Johanna

2009-04-20 @ 18:01:07
URL: http://theflipside.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jättefina klänningar! Du är duktig :)

2009-04-20 @ 19:04:28
URL: http://you-and-the-night.blogspot.com/
Postat av: Johanna

Kul!

Jag tänkte mer på om man kunde skicka ett tyg till dig, så syr du en klänning :)

2009-04-20 @ 19:11:06
URL: http://theflipside.blogg.se/
Postat av: maria

Tack så mycket.. hehhe =)



oh va fina klänningar... gilla verkligen den rosa såååå söt.. =) och den vita va göör söööt den med..

duktig du är...=)

2009-04-20 @ 23:28:48
URL: http://marialicious.bloggagratis.se
Postat av: Anna-Karin

Jag älskar den blommiga "jackan". Men small är nog för litet för mig, göra en större snart?

kram!

2009-04-21 @ 09:56:31
URL: http://annakajsakarinbella.wordpress.com
Postat av: Charlotta

Maria: Tack snälla!



Anna-Karin: Jag kan göra en till dej om du vill. Dock har jag inte något av just det tyget kvar men andra blommor kanske också funkar? :-)

Kram!

2009-04-22 @ 00:16:55
Postat av: Charlotta

Linda: Tack :-)

2009-04-22 @ 00:17:21
Postat av: Agneta

Jag har världens duktigaste vän. Så är det bara. Puss puss puss

2009-04-23 @ 08:17:28
Postat av: Tessi

Du är verkligen superduktig, så ta åt dig av allt beröm och låt det sjunka in. Det är du värd!



Kram!!

2009-04-23 @ 11:18:30
Postat av: En magisk purt til en anan värd

Du är SÅ duktig! Älskar dina klänningar!

2009-04-29 @ 23:45:09
URL: http://www.moa-fatamorgana.blogspot.com
Postat av: johanna M

Hej Charlotta! Gud vad duktig du är :) Jättefina klänningar, alla klänningar så snygga!. Fastnade för den lila skarpt med färgblock i livet o som ligger på tradera nu. Snyggt!

Hoppas du mår bra

kram kram

2009-05-03 @ 23:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0