Dagen idag..

...har varit rätt fin. Började med att åka in till stan i morse för kombinerad shopping och tyg/dragkedje/trådinköp.
Ville bara unna mej något litet, något nytt för det var verkligen jättelängesen jag köpte ett klädesplagg. Nåväl, jag shoppade blygsamt (men bra): En superfin svart parkas på Gina Tricot. Jättebra eftersom min lilla älskade skinnjacka förtjänar lite vila mellan varven, en röd-vitrandig topp på Röda Korset, topp med häst och korallröd klännig från Gina. Ingen superspendering med andra ord men det är inte det som är grejen heller. Jag bryr mej sällan om märken eller dyrt. Man kan se ut som skit i Marc Jacobs (jo, jag lovar) och som en gudinna i Second hand.

Sen åkte jag hem och började med djävulens påfund - blixtlåsisättning. Fyyyyy så tråkigt det är. Tråkigt, tråkigt, tråkigt!!! Men egentligen klagar jag inte. Är så himla glad att det går bra med mina alster just nu och så kul med all positiv respons jag får. Tjejer (för det är främst tjejer som köper mina kläder) som mailar bara för att säja att de tycker att jag gör fina grejer. Det värmer ända in i hjärteroten!

Sen fortsatte jag dagen med att bli lite irriterad posten. Jag skickar mina paket i deras förfrankerade påsar och då tycker man ju att sakerna borde komma fram nästkommande dag från att jag lagt det på lådan?  Men nej, får mail från bekymmrade kunder som inte fått sina saker fast det gått både en och två dagar extra (det längsta tror jag är tre). Jag menar, vad betalar jag då för?
Har för övrigt ingen tilltro till posten längre. Jag har en lapp på dörren där det står någon sånt här ungefär : "Snälla brevbäraren! Fäst inte skrymmande brev utanpå brevlådan. De blir snodda då". Detta efter att jag fått dyra kursböcker stulna på det sättet och paket med spel och filmer har fästs på dörren. Vi ringde både jag och D ett flertal gånger och fick alltid samma svar : "Nämen oj, så ska det ju inte gå till. Det ska vi säja till om." . Men ändå fortsatte paketlämnandet på samma sätt. Så en lapp var till slut den enda lösningen. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta då vi har lappen på dörren och brevbäraren ändå lämnade paket utanför grannens dörr....

Sen kom Daniel hem och vi åt jättegod "matig" mat bestående av kokt blomkål (jag) , makaroner (Daniel), qournfärsbiffar och brunsås.

Just nu sitter jag här framför datorn med ett glas vin på blanka tisdagen (fast tisdag var det ju faktiskt inte längre såg jag nu) och lyssnar på detta:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0