Migräneländet

Uh.. Börjar precis vakna till liv efter att ha haft migrän hela natten och kvällen igår. Fy sjutton så jobbigt det är. Jag får migrän någon gång i kvartalet och nu kom det verkligen som ett brev på posten. Vid återhämtningsperioder efter hektiska tider brukar det slå till och hektiskt har det varit nu, med besked.

Hur som helst, kan jag leva med det när det inte är så ofta som förr. Under gymnasietiden kunde jag ha flera migränanfall i veckan vilket gjorde att jag var borta en hel del. Det blev ju inte bättre av det ständigt dåliga samvetet man dras med när man är frånvarande heller plus att många lärare (inte alla) har liten förståelse för en tonåring som får lov att gå hem med huvudvärk.

Kanske har det blivit så för att ordet migrän används lite slarvigt för vanlig huvudvärk? Fler än en gång har jag sett människor blogga om att de har migrän (just då alltså). Det tycker jag är konstigt. Har man riktig migrän sitter man inte framför datorn och den enda kraftansträngning man klarar av är att kräkas. Martyrigt jag vet, men jag tycker inte att man ska missbruka namn på sjukdomstillstånd som människor verkligen mår superdåligt av. Det är samma sak som att det går inflation i utbrändhet just nu.

Kommentarer
Postat av: Tessi

eller depression!

Är också ofta felanvänt och jag blir lika sur varje gång... när man en gång varit deprimerad tar man inte lika lätt på användningen av ordet. Så jag förstår dig.

Krya på dig, vännen! Kram!

2008-01-17 @ 13:43:55
URL: http://tessi.blogsome.com
Postat av: Charlotta

Tessi: Ja, en riktig depression är liksom inget man bara får en släng av. Folk säjer ju rätt ofta: "-Åh, jag känner mej så deprimerad!"
Tack gummman:-)
Kram

2008-01-18 @ 16:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0