Blåst

Oj vad det blåser ute. Allt vajar och jag har spänningshuvudvärk. Jag får alltid det vid extrema väder. Och väderomslag och när det är fullmåne och åska i luften. Drygt tycker jag.

Annars då, har inte hunnit med så värstans mycket än. Försöker hitta rutiner för hur man jobbar hemifrån (med vad får ni veta sen). Egentligen borde man bara ha vanliga kontorstider. Äta frukost och sätta igång typ. Men det är svårt. För ser jag att det måste dammsugas och diskas så gör jag det. Måste lära mej att mentalt "gå till jobbet" och så får vi städa och plocka på eftermiddagarna. Jepp, så fåre bli.

På fredag åker jag och lillebror till Gävle och plockar lite mer i morfars hus. Får se om vi kanske hinner med något kul också. Blä, det är tungt att plocka ihop i det huset, att tänka sej att någon annan ska bo där, gå på golven, höra hur det knakar så som det gör i gamla hus. Jag har upplevt några av mina finaste barndomsstunder där med hela familjen. Har alltid älskat att vara där. Sånt sitter i väggarna. Men mamma kan ju inte ha två hus liksom.

Kommentarer
Postat av: Fifi

Svårt att lämna ifrån sig ett hus så där.

Och svårt att vara nyfiken och vilja veta vad det är du jobbar med :)

2011-05-24 @ 14:11:14
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Fifi

Yes! Det låter ju som ett grymt projekt, så glad för din skull och tufft att du vågar!



kram

2011-05-25 @ 11:55:13
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0