Den täckte mitt..

ansikte!! Not OK

SATC

Okej, jag fattar att man inte kan mjölka ett koncept hur länge som helst! Men vad jag verkligen inte fattar är hur jag kunnat missa denna trailer:
(Och ja, jag vill se!)

Nytt hos La Redoute

Det har dykt upp lite nytt hos LaRedoute! Det här är mina favoriter:

Nudefärgad tunika i assymetrisk skärning. Till ljusa slitna jeans...

Bikerjacka i jeans!


Och så lite musik!


Precis så!

här känner jag mej allt som oftast! (Seriens skapare är Lady Thirty och hennes blogg med underbara illustrationer hittar ni här!)

Rosa Converse!

Vill jag ha! Low tops (heter det så). Dessa hittade jag hos Halens.


Himla produktiv...

...dag har jag haft idag! En riktig hemafrudag. Jag har skurat under badkaret, dammsugit,  torkat skåpluckor och golv, påskpysslat(!) och sytt en gardin. Det ni! Nu är jag öm i hela kroppen och borde nog gå och lägga mej men tröttheten vill inte riktigt infinna sej.

Städpaus

Idag har jag bestämt mej för en sån där, grund, genomgående, skura-under-badkaret-städning. Det ska dofta citron i hela lägenheten, vi ska kunna äta från golvet. Yes!
Just nu pausar jag dock.. eh

 

Okej, jag kanske inte ser ut just precis så här, men får jag säja det själv är det bra nära.

(Minus kortkort, minus högklackat, minus konstfull håruppsättning, plus mysbyxor, plus t-shirt som måste vara från kritaperioden minst, plus sömnrufsigt hår)

 

 

 

 


Sladd

Är väldigt sugen på en sån här lampsladd i rosa till min turkosa "nystanlampa" Kommer från bolagret.se och kostar 49:-. Riktigt bra pris med tanke på att liknande sladdar jag sett kostar runt 300-400:-. Dock tyckte jag att frakten på 95:- var lite väl saftig.


Going away party

Firade av den här finingen igår:

Jag kommer att sakna massor men förhoppningsvis blir det en tripp till Bangkok i Juni! Åhhh!

 

(Och ja, jag har stulit bilder igen.. Denna gång från Emmas facebook. It's how I work)


Fredag! (How I love you!)

Goddag!
Idag är det fredag! Det gillas skarpt. Ikväll blir det avskedsmiddag i Eskilstuna för fina E som drar till Bangkok. Ska blir mysigt, alltså inte att hon åker utan middagen!
Har lite klädkris bara. Vet inte vad jag ska ha på mej. Mitt problem är att min garderob är utspridd över inte mindre än tre (!) landskap. Gästrikland, Dalarna och Västmanland. Nu hade jag dock föredragit att garderoben hade funnits här på hemmaplan (Västmanland). Jag tänker: Kanske skulle ha den där kjolen? Var är den? Jaha, i Gävle....

Allra helst skulle jag vilja ha mitt slappa linne som det nedan (som förövrigt är jäkligt snyggt och kommer från Only) men jag tror bestämt att det är i Dalarna (utan mej).



Bikinitävling hos Nelly

Min designade bikini på NELLY.COM

Hjälp mig att vinna, rösta på min bikini här!


Festivala

Jaha, det här var ju inte så himla illa HM:
(vill ha!)




Mysfika

Idag har jag spenderat dagen med de här sötnosarna!

Bilden har jag helt samvetslöst snott från A:s blogg

(förlåt)


Att vilja ha hatt!

Varje vår vill jag så hemskt gärna ha en hatt! Varje vår köper jag en hatt som jag sen inte använder, knölar in i garderoben och därmed förstör för eventuell framtida användning. Men det är ju så snyggt med hatt, typ herrhatt. Jag är inte ens speciellt ful i hatt, det är bara det att jag känner mej som jag har något skräp på huvudet. Skumt att det inte är samma sak med mössa?...

Men vi gör väl ett försök i år igen!? En sån här vill jag ha. Från HM. Billig. (Då gör det inte så mycket att jag aldrig använder den).

Hoppas ni inser allvaret i detta problem nu!


lampbygge, kaos och skönhetssömn.

Jag försov mej idag och missade min föreläsning. Det är väl en av nackdelarna med att bo så pass långt ifrån skolan, försover jag mej är det kört. Tar jag nästa buss är lektionen redan slut när jag kommer fram.

Så dagen idag har jag istället spenderat med att titta på röran som just nu utgör vårt hem. Har tänkt att ta krafttag men inte riktigt kommit till skott. Men det ordnar sej. Jag brukar stå ut att ha det så här i ungefär en dag, sen biter städjävulen ett riktigt tag om mej. Det finns något tillfredsställande med att städa när det är riktigt stökigt. Jag älskar när det rasslar i dammsugarslangen!

Annars har jag byggt lampa. Lite som en "Random Light". Skillnaden är att min kostar kanske 20:- och äkta varan kostar runt 4-5 000:-. Ganska lätt och kul att göra också! Man tar en pilatesboll och lindar massor med snöre runt. (Ska egentligen vara pappersband men jag tog turkost bomullsgarn och hoppas att det kommer funka.) Sen penslar man på tapetklister i stora mängder och låter torka. Det är där jag är nu. Sen ska man släppa ut luften ur pilatesbollen och krångla ut den ur lampan. Detta är jag lite rädd för men jag hoppas att det ska gå vägen. Lovar bildbevis om det blir bra.

Så ska det bli (men min är lite mindre tät).


Statusuppdaterring

Sagt det förr. Ingen ihärdig bloggare jag. Eller ibland men oftast inte. Men så här ser livet ut just nu!

Gläds åt:
*Våren i antågande
*Att jag har finaste, roligaste, vackraste vännerna i världen
*Nya vårkläder
*Fin musik

Grämer mej åt:
*Söndagens snöfall
*Blöta fötter
*Skinnjackan som är trasig
*Vårtrötthet

Knarkar:
*Kläder, helst bleka jeans med lappar
*Glamourama
*Offroad snus i smaken froasted (inte bra)
*Daniel
*Fågelkvitter

Ratar:
Vinterjackan
Snö



Glädje och sorg

I fredags var jag i Gävle och begravde min morfar. Han skulle ha fyllt 91 år. Samtidigt som jag unnar honom den vilan så kan jag inte låta bli att sakna honom. Han var så mycket trygghet, speciellt efter att pappa dog. Det var också lätt att bedra sej och tro att han aldrig skulle dö eftersom han var kristallklar i huvudet. Men det gjorde han. Jag tror att han bestämde sej själv eftersom kroppen inte längre ville som hjärnan. Konstigt att vara utan honom bara. Han har ju alltid funnits. Men begravningen var jättefin. Tror han skulle gillat den (speciellt minnesstunden på fiskerestaurang, seglare som han var) . Jag pratade lite om vem han var på begravningscermonin. Extremt nervöst och ledsamt men också en sån sak som känns bra att ha gjort.

I lördags åkte jag hem för att ha avslutningsfest med mina fina klasskamrater. De här tre åren har gått så himla fort. Jag har lärt känna så många människor som jag är tacksam för att ha i mitt liv. En riktigt rolig kväll med god mat, gott vin och dans, dans, dans.

Kontraster. Men det behöver man!

RSS 2.0