Jag har det underbart

Ibland känner jag bara att jag måste ägna lite tacksamhet åt det hörn i värlen där jag är uppväxt. Mycket må ha gått fel. Mycket har bliviit knasig.: Sjukdom, pappa dog, elände, ångest..... men ändå....
Jag har  fått växa upp här. Just här! HÄR!
Få får växa upp vid vajande åkrar, vid doften av gräs, med en vy som gör en helt andlös. Solvarma verandor, gräs under tårna. Jag har fått växa upp med de finaste föräldrarna, de som har stärkt och byggt upp min ryggrad.

Vill bara ägna lite tacksamhet... åt... åt allt... åt det jag fått. I den här jättestora världen med miljonertusentalsttrilijonersupermassor med människor... har jag fått detta

Tack, TACK!!!


Midsommaren!

Som sagt: Jag älskar midsommar! Sent på torsdagkväll åkte jag och Daniel hem till mitt hemma i Dalarna.
På själva midsommaraftonen på fredagen var det superdåligt väder med massa regn men det gjorde inte jättemycket. Älskar midsommar ändå. Vi tog det ganska lugnt på dagen grillade och drack midsommarbål. På kvällen åkte jag, D och lillebror tiil leksand och en av lillebrors vänner med flickvän. Drack lite vin och sen blev det häng i gropen  för att kolla majstångsresning. Uppehåll och t.o.m lite sol. Härligt, härligt.!
Tror jag har lite bilder men de bor i pojkvännens kamera som för tillfället har åkt hem.Själv blir jag kvar i Dalarna minst en vecka till!

Snart midsommar

Jag kan inte rå för det, eller rå för och rå för, men jag är verkligen en sucker för midsommar! Helst ska det ju vara sol och härligt men jag kan se en viss charm med spelmän i såna där genomskinliga regnjackor över folkdräkten också. Jag vet inte, det är något med midsommar. Löfte om sommar på något sätt.

Jag kommer ju från Dalarna och jag vet inte om det är så att vi är extra fanatiska där. Jag bara älskar det i vilket fall: plocka blommor, löva farstukvisten, små barn i folkdräkt, Gärdebylåten...


Mycket skor blir det!

Tycker att Skopunkten har hottat upp sej rejält! Bra för mej (som försöker undvika att köpa skor i äkta skinn).
Gillar de här sandaletterna massor! Ser både festliga, stadiga och bra ut. Dessa såg också riktigt bekväma ut. Passar både till fest och vardags tycker jag om man vill komma lite högre upp i världen :-)

Lykke Li - Tonight


Skurar och lite sol

Godmorgon! Hoppas ni mår bra. Det gör jag! Mer eller mindre iallfall :-)
Lite pepp på morgonen så här (uselt ljud men bra låt. Gillar Cyndie Lauper. Hon är cool!


Jag är ändå rätt så bra!

Nu har jag hunnit med dagens arbetsskörd (nästan, resten tar jag ikväll då det är svalare) och dessutom hunnit diska och promenera fram och tillbaka till Willys där jag köpt sallad. Nu ska jag lägga mej lite på balkongen tror jag. Bara det att det blir så sjukt himla hett där. Man pallar 10 minuter. Max.

Och så kör jag den här musiken på repeat (samma som i tidigare inlägg, (ett av banden som spelade på kåren i lördags) Så himla härlig och glad peppig sommarmusik. Älskar att upptäcka nytt!!

Morning!!

Gäsp! Här sitter jag och är rätt vaken. Klockan är 07.22. Känns rätt redigt faktiskt. Idag blir det till en början att sitta inne och sy tyvärr.. Men jag tänkte att om jag får det klart innan tolv så hinner jag vara fri och ledig sen.

Blööö. Jag har blivit riktigt dålig på att blogga. Skitdålig på bilder och sånt.

Nåja. Musiktips! Lyssnar på detta just nu. Pepp-musik!

RSS 2.0