Livet i en kappsäck

Nu blir det långhelg hemma i mitt eget hem. Underbart. Ser verkligen fram emot att få ligga i D:s famn framför tv:n och bara vara. Kanske inte låter så upphetsande men när man lever livet delat mellan två hem så är det underbart att bara få ha lite lugn med den man älskar. Sen ser jag också fram emot ensamheten. Jag älskar min fina familj men jag är en person (som alla andra?) som behöver min ensamhet. Att bara få umgås med mej själv, dricka mitt morgonkaffe ensam, ta en promenad solo och pyssla hemma. Bara vanliga saker som jag saknar.
Oh, och så har min glasögon kommit!! Jag ser! Och jag älskar dem! Det blev ett annat par än de på bilden under, med grova svarta bågar. Ser lite härligt nörd-intellektuella ut. Ska visa bild så snart jag får tag i en kamera.

Glasögon!

Nu så bär det av mot optikern! Tänker göra synundersökning för att sedan köpa glasögon på nätet. Har redan hittat ett par jag gillar skarpt hos favoptic.
Jag är en sån person som kisar mej genom livet och tror att det inte är någon större fara med min syn, ibland när det är riktigt illa tar jag på mej mina glasögon från högstadiet. Fatta illa! Jag är ju 31 år idag så alltså torde en uppgradering på glasögonsfronten ha varit nödvändig för sisådär en tio år sedan. Men nu så!
De här snyggingarna skall sätta stopp för min tillvaro i dimma.

Skitval

Jag känner att jag måste säja något om valet. Så djupt jävla tragiskt att de inskränkta, läskiga SD tar sej in i riksdagen.  Hur, hur, hur??? kan man välja att rösta på SD? Jag tror att människor inte riktigt förstår vad det är för farliga krafter de ger sej i kast med.
Äh, jag är för upprörd över att få ur mej några klara argument. Blir bara så djup ledsen och bedrövad över att människor är rädda för det dom inte känner till.  Jag är så himla glad över att vi tar emot invandrare i vårt land, som berikar vår kultur. Skulle absolut inte vilja vara utan dem.
Så länge tänker jag köpa en vi-gillar-olika-knapp eftersom jag tycker att det känns viktigt att visa min ståndpunkt.
JAG GILLAR OLIKA!!

RSS 2.0