Take a walk on the wild side!

Jag har precis ätit julknäcke med rödbetssallad iklädd min nya vita t-shirt. Det är som de säjer: Man måste våga ta risker i livet!

18:e december

Idag gick jag upp 7.00 men det visade sej att jag kunnat sova till 10.00. Ja,ja..nu hinner jag iallafall boka tvättstugan.
Idag är jag iklädd detta:

(klicka för större bild)

T-shirt - Design Anna Larssson inköpt på Modemecka
Kjol - HM
Dubbla strumpbyxor - HM
Gråa second-handstövlar - Myrorna
Egenknåpade örhängen

Today I'm wearing this!

Idag kom min urtjusiga t-shirt från Anna Larsson. Supersnabb leverans från Modemecka då jag beställde den i Lördags. Hur nöjd som helst. Dyker med all säkerhet upp på dagens klädval imorgon!

17:e december

Dagen har varit bra men rätt så lång. Så här har jag struttat runt idag:
image12
Svart fodralklänning i stretch - Röda Korset
Dovblå strumbyxor - HM
Gråa stövlar - Myrorna
Kofta i ull och angora med sjalkrage - Myrona
Tofs i håret och hemgjorda örhängen i form av svarta bollar.


En riktig budgetdag med andra ord!


Aaah..

Vilken skön dag det varit. Ätit lite (eller ganska mycket) vegetarisk julmat, somnat i soffan, vaknat och tänker strax sätta mej för att kika på Adam och Eva, eventuellt med ett glas rött som sällskap. Life is sweet....
image11

Myssöndag

Solen skiner, det är kallt och alla träd är inklädda med frost. Vackert till tusen! Nu ska jag och Daniel gå ut på en promenad och hälsa på hans pappa en sväng. Sen hade jag tänkt göra lite julmat. Blev så fruktansvärt sugen på det. Det blir hemgjorda quorn"kött"bullar, minisojakorvar, jansson utan ansjovis och lite rödbetssallad. Vem sa att man inte kunde äta riktig julmat som vegetarian?

Ha en fin söndag alla!

Kunde inte låta bli...

....att beställa den här fina, coola t-shirten från Modemecka . Det är duktiga Anna Larsson med bloggen Garderobsgrubbel och Byråbekymmer som skapat trycket!

image10

Bildbevis från second-handrundan

Tyvärr är bildkvaliten kass då ljuset är dåligt och min kamera inte den bästa. Men en å andra sidan kommer nog de här kläderna att figurera på bloggen rätt ofta i framtiden!

Gråa stövlar som når till strax nedanför knät med lagom klack - Myrorna, 75:- (klicka)


Skottskrutig kjol  (En riktig jul-kjol) - Röda Korset, 20:- (klicka)

Finaste peep-toes:en ever! Mörk lila - Röda Korset, 30:- (klicka)

Kofta i ylle och angora med sjalkrage - Myrorna, 45:- (klicka)

Usel bildkvalitet som sagt, men fin-fina fynd!

Lyckad secondhand-shopping!

Igår tog jag en shoppingsväng till både Myrorna och Röda Korset. Det blev en fyndarsväng. Hittade gråa lite fodrade stövlar med lagom klack, En svart mysig kofta, En beige stickad tröja, De snyggaste pumpsen ever i lila samt en skottskrutig kjol som blir perfa till jul! Ska visa allt snart. Måste bara fota först!

Några klädslar de senaste veckorna

Eftersom jag sitter här i pojkvännens t-shirt och ett par shorts, så känns en dagens outfit uteslutet än så länge. Kan dock tänka mej att bjuda på en klädsel från tidigare dagar. Då har jag sett ut så här:

image1
Ganska basic med jeans, tröja och kofta.
Nåväl, kläderna kommer från:

Jeans - Cheap Monday
Stövletter - Skopunkten
T-shirt med pizzaätande djur - HM herr
Kofta - HM
Peaceörhängen - Egentillverkade


Och så har jag flyttat igen!

Hit har jag flyttat. Tänkte att blogglusten kanske skulle komma tillbaka med ny blogg. Vi får se!
Hur som helst: Välkommen!

RSS 2.0