Här ska rynkorna motas i grind

Jag har en pinsam bekännelse, eller kanske egentligen, en mänsklig bekännelse: Jag får ofta höra att jag ser mycket yngre ut än vad jag är, alltid visa leg när jag köper alkohol och snus... och... det trivs jag med! Jag har inte åldersnoja så, tycker jag har ett rätt nice 31-års liv. Jag trivs med att vara jag MEN, jag vill inte börja åldras, vill inte se gammal ut!! (det fattar jag ju såklart att jag kommer att göra ändå). Men man kan ju vidta förebyggande åtgärder. Börjar bli dags att inhandla solskydd för lilla trynet med andra ord.

Min fåfänga blir pinsam här: Alla kastar sej ut i solen och steker hyn för att bli bruna så snabbt som möjligt och allt jag gör är att förfäras: Herre jösses! Tänk på rynkorna! Man kommer ju att se ut som en handväska i ansiktet vid 25 om man gör så!


Ja, ni hör ju! Jag tycker att jag är en balaserad person annars, tar mitt utseende på lagom stort allvar men just när det kommer till sol och solning blir jag lika fanatiskt som vilken botoxbehandlad, storläppad dåre som helst.


Så, medan ni vräker er i solen står jag hemma och gnuggar min kropp med brun utan sol och böjer till solhatten.

Kommentarer
Postat av: Alicia

Jag kan ibland tänka på precis som du och körde en brun-utan-sol-sommar hela förra sommaren. Men jisses vad jobbigt det var att hålla det snyggt till slut. Det blir mycket skrubbande! :) Men det är absolut det sundaste.

2011-04-18 @ 23:01:46
URL: http://mybubble.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0