Sammanfattning av 2010

En liten summering. Hittade listan hos Alma och lånar glatt.

Gjorde du något 2010 som du aldrig gjort förut?
Förlovade mej och tatuerade mej!

Höll du några av dina nyårslöften?
Jag tror inte jag avgav några nyårslöften förra året. I så fall har jag glömt dem...


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jepp, finaste A-K fick en liten tjej.

Dog någon som stod dig nära?
Min morfar dog 91 år gammal efter ett långt och aktivt liv.

Vilka länder besökte du?
Jag har faktiskt inte stuckit näsan utomlands 2010.

Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Mer tid i mitt eget hem.

Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
31:a januari. Känns bra eftersom jag och Daniel aldrig haft en aning om när vi egentligen blev tillsammans. Nu vet vi i alla fall när vi förlovade oss.


Vad var din största framgång 2010?
Att jag lärt mej att jag klarar så mycket mer än jag tror. Att jag varit så himla initiativsrik, stark och duktig. Jo, faktiskt!

Största misstaget?
Inga misstag av den kalibern som är värda att nämna.

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har varit väldigt lite sjuk i år. Förkylning nu och ryggskott, det är allt.

Bästa köpet?
Lätt. Ett par jeans från Cheap Monday som satt helt fantastiskt (och just därför är tunna som flor just nu).

Vad spenderade du mest pengar på?
Jag har inte gjort några jätteinvesteringar i år så det är nog mest kläder och inredning. 

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Massor av saker. Att jag har så fantastiska vänner, en så underbar sambo och en så fin familj. Och att mammas sjukdom inte var vad de först sa att det var.

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Svårt. Måste nästan bläddra i Spotify för att se vad jag lyssnat mest på. Har det på tungan... Nej, men nu vet jag. Det är egentligen inte min musik alls, men "Whatcha Say" med Jason Deluro.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Det hände saker som gjorde mej ledsen men samtidigt har jag vuxit och kunnat hantera dem på ett bättre sätt än jag gjort tidigare.


Vad önskar du att du gjort mer?
Dansat i höga klackar. Eller låga. Dansat.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Oro. All denna oro skulle jag vilja ha haft mindre av.

Hur tillbringade du julen?
I mitt barndomshem tillsammans med mamma och lillebror och sen kom Daniel på juldagen. Fint.

Blev du kär i år?
Jag blir småkär mest hela tiden. Det är sån jag är. Det är sån människan är. Men kärare än kärast är jag i min älskade Daniel.


Favoritprogram på TV?
Oj, alla möjliga svenska dokusåpor. Jag har en extremt dålig och simpel tv-smak. Ingen finkultur så långt ögat når.(fast jag kräktes nästan av kungarna på Tylösand)

Bästa boken du läste i år?
Mej äger ingen av Åsa Linderborg. En så vacker, rörande, underbar bok.

Största musikaliska upptäckten?
Att jag faktiskt gillar growl mer än jag trodde. (Det gutturala ljud som främst metal-sångare ger ifrån sej ibland) Och så återupptäcker jag Håkan Hellström gång på gång.


Något du önskade dig och fick?
Jag jag har mest varit jäkligt tacksam över det jag har.


Något du önskade dig men inte fick?
Näe. Inget som jag saknar i såna fall.


Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Men jisses. Jag kommer verkligen inte ihåg. Men jag fick mina fina baby. Min underbara rosa dator av Daniel.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Att mamma inte skulle ha fått MS.


Vad fick dig att må bra?
Min finaste Daniel, mina vänner och min familj.


Vilken kändis var du mest sugen på?
Nu skäms jag lite. Så himla oorginellt men jag tycker att Jay Smith var himla het.

Vem saknade du?
Pappa

De bästa nya människorna du träffade?
Oj, jag vet inte. Vill inte rangordna på det viset.

Mest stolt över?
Mej själv, att jag är tuff som sjutton. Min lillebror för att han är en kämpe och Daniel för att han är den finaste människan som finns. 

Högsta önskan just nu?
Att mammas MS-skov försvinner lika snabbt som det kom.



Kommentarer
Postat av: fifi

Har du visat din tatuering?



Hihi, det var säkert jättejobbigt för den där mannen, men när jag blir så här panikkissenödig försvinner den empatiska förmågan helt och hållet, jag utvecklar tunnelseende och det enda jag kan tänka är JAG KISSA NU!

2011-01-04 @ 19:46:52
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0