Konsumtion (och ett litet nyårslöfte)

På senaste tiden har jag fått lite äcklig smak i munnen då jag läst bloggar och sett alla måste ha, vad man borde köpa, vårens nya kläder. Vi handlar och handlar. Aldrig har vi det optimala. Vi jagar efter något som vi borde hitta inuti. Visst, det är skitkul att shoppa men när jag tänker på hur mycket jag redan har så känns det lite konstigt. För hur är det möjligt att jag kan ha en garderob så full med kläder att de inte får plats, så mycket skor så att jag inte vet vad jag ska göra av dem och ändå inte veta vad jag ska ta på mej ibland? Problemet måste ligga någonannanstans.
I och för sej så är jag redan rätt duktig. Handlar inte i överflöd, köper mycket second-hand och inser att ibland kanske man bara vill köpa för att fylla ett hål inuti. Men det kan bli bättre. Så mitt lilla nyårslöfte får bli att ta en extra titt i garderoben innan jag känner att jag måste förnya den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0