Trygghets-TV

Fifi skriver om "halv åtta hos mej" och sambons aviga inställning till programmet. Han tycker att det är ett tantprogram. Här hummar jag belåtet och känner igen mej eftersom Daniel har en liknande inställning. Känner mej i gott sällskap liksom. Tills jag läser längre ned i inlägget: "Nu tänker jag tala om för Niklas att om det går så långt att jag börjar titta på Allsång på Skansen, då får han intervenera, i annat fall får han faktiskt låta mig hållas." (citat: Fifi)

Här någonstans börjar jag flacka med blicken. Vafalls! Allsång på skansen som är ett så trevligt program! Sekunden efter inser jag att jag är en tönt på riktigt. En ärketönt!


Grejen är att jag har trygghetsprogram. Program som känns hemma och barndom eller bara småputtriga. Dit räknar jag "halv åtta hos mej", "Allsång på skansen" och ibland "go' kväll".


Jag behöver antagligen inte en intervention utan snarare någon form av utdrivning.


Nä, om tant skulle gå och vila lite nu så att inte tant blir trött...

Kommentarer
Postat av: Killmamman

äh, det är ok att vilja vara lite småputtrig ibland :)

2011-02-24 @ 18:14:03
URL: http://killmamman.wordpress.com/
Postat av: Anna Eleonor

Jag försöker omfamna min inre tant som har legat och bubblat sedan lågstadiet enligt vissa. Om jag skulle fastna för Go'kväll skulle jag vara glad. Men det är nog inte så långt kvar innan jag är fast...

2011-02-24 @ 18:15:42
URL: http://antagligenanna.blogspot.com
Postat av: Tess

Ser tant på Fråga doktorn också? ;)

2011-02-24 @ 18:49:05
Postat av: Charlotta

Tess: Haha, nä, tant ser inte på fråga doktorn eftersom tant har hypokondri och kan få för sej att hon drabbads av både gickt och kallbrand då ;-)

2011-02-24 @ 20:14:10
Postat av: fifi

Haha, jag ska nog inte säga för mycket, för ett tag sedan trodde jag aldrig att jag skulle se program som På Spåret och Halv åtta hos mig. Vem vet, jag kanske sitter klistrad framför Allsången i sommar och njuter av mysighetsfaktorn?

2011-02-24 @ 20:40:54
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0