Rastlöshet

Ibland kan jag nästan tro att det är något fel på mej. Jag lider av någon slags inneboende rastlöshet. Jag måste göra något, ha något på gång. Något spännande, något kul. Äventyr! För om jag inte har det så kortsluter jag mej liksom. Kan bli sittande rätt upp och ned. Obeslutsam.

Idag är en typisk rastlöshetsdag. Inget speciellt på gång, eller jo i helgen, men det ligger fortfarande för långt bort. Jag är ingen "se fram emot" människa som kan njuta, suga på karamellen. Jag är hon som vill ha allt nu, nu, nu!!


Ptja, jag får i alla fall en hel del gjort såna här dagar. Först låser jag mej. Vill inte göra något men sen vet jag att jag bara mår illa då, så då sätter jag igång. Städar, fejar. Behöver känna mej nyttig.


Sån är jag. Hur är du? En längtare och väntare (och hur gör du i så fall?) eller en som vill ha allt på stubben som jag?

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag väntar och längtar men försöker intala mig själv att jag måste hinna njuta lite av var dag och hinna så mycket som möjligt..inte bara måsten men just nu känns det som att det bara är måsten faktiskt.

Fast nu vill jag försöka ta vara på all tid så för det går så förbannat fort nu och rätt som det är så är det december igen och Junie firar första året..

Men jag är otroligt dålig på att vänta också, har extremdåligt tålamod. Jag skulle aldrig kunna bli lärare t ex.. ;)



Ja..jag är en seg en i allt..att stressa mig gör bara att jag blir än mer långsam! Det tar mig flera vändor tillbaka in i huset innan jag har fått med mig allt och då har jag ändå glömt hälften. ;)

2011-02-22 @ 17:05:59
URL: http://kakaombord.blogspot.com
Postat av: fifi

Jag var mycket mer rastlös förr, blev galen om jag inte hade något på gång. Nu är jag mycket lugnare och har fått en helt annan ro i kroppen. Däremot har jag fortfarande dåligt tålamod och ganska låg frsutrationströskel…



Nä, det är svårt att prata om "Min fästman", det låter lite väl mycket 1700-tal.

2011-02-22 @ 20:43:25
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0