Drömhus

Jag har hittat mitt drömhus! Billigt och himla speciellt. Synd bara att jag inte har ekonomin att köpa ens en kvadratmeter av det just nu. Men det är mysigt att drömma lite. (Och så känner jag mej hemskt vuxen när jag funderar på hus.). Fast jag vet inte jag. Jag kanske inte är husköparen med mest omdöme.
Anledningar:
  • Daniel: -Men babe. Det ligger ju precis bredvid järnvägen. Lotta: -Näe, det är ju flera meter dit och så får man väl anlägga öh...häck!
  • Det har inget badrum (men kanske en liten trädgårsslang tänker jag)
  • Om vi någon gång får barn så var det ju det där med järnvägen igen... Men man får väl öh.. låsa in eller binda fast ungarna. (Fast då kanske Sara kommer och låser in mej vid närmare eftertanke....)


Men det är så mycket fantastiska saker som överväger. Eftersom det är en gammal föreningsbyggnad så har det en samlingssal. Öppen planlösning tänker jag. Och en scen. Den skulle jag spara och ha min systuga på. Och bröstpaneler, vackra dörrar och säkert ligger det fina trägolv under de något tveksamt fina plastmattorna.


Jaja. Just det här huset blir det inte men en dag vill jag hitta ett sånt där speciellt hus.

Kommentarer
Postat av: Fifi

Om man väl fastnar för ett hus eller en lägenhet är det lätt att ta bort allt som är negativt med det. Jag fastnade för en lägenhet (bostadsrätt) för att den hade så bra läge och för att det ena svorummet samt vardagsrummet var så fina. Jag blev så förblindad att jag viftade bort att köket var pyttelitet och att det var en jävla massa trappor att gå upp för. Som tur var kom jag till sans innan budgivningen.



Ja, jag älskar bloggvärlden, det finns så mycket kärlek här!



kram

2011-02-08 @ 10:10:06
URL: http://fififantastic.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0