rätt sida, teknik och att packa ryggsäck

Idag har jag verkligen vaknat på rätt sida. Skönt! Jag känner mej pigg, utvildad och inspirerad. Inte alls illa.

Imorgon åker vi hem till mamma och firar valborg. Ska bli mysigt.
Valborg ger mej otroliga flashbacks förresten: 14-15 år, folköl i ryggsäck och eviga promenader runt Leksand. Tungt var det också.
Jag kan bara inte för mitt liv begripa hur föräldrar inte blir ens lite misstänksamma när deras tonåringar som i vanliga fall inte ens har mössa när det är minus 20 grader plötsligt packar full med extrakläder ifall det blir kallt... Deras 14-årige son eller dotter blir plötsligt väldigt ansvarsfull och tar med sej både extra tröja och termobyxor.. Hmm, ja, skumt

Jo, teknikcravings var det ja! Sitter just nu här med mammas nya bärbara dator, som vi hjälpt henne att beställa, i knät och känner hur jäkla skönt det vore med en laptop. Vi är förmodligen de enda som fortfarande har en stationär klumpdator. Inte för att jag har något emot det egentligen, den funkar ju, men gud vad skönt det vore att kunna surfa i soffan, titta på film eller plugga på tåget.
Jag vill ha en mini-pc känner jag. Lagom att ta med sej överallt. Och så kommer det lite löjliga: Jag vill så gärna ha en Asus eee seashell i rosa. Jag är egentligen inte en speciellt rosa person men när det kommer till dator får jag plötsligt rosa-cravings. Är det ok att välja dator efter färg?


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja OM man får HeHe.. har själv en mini lapis, men den är svart och vi kan ju säga så här att jag drömmer varje dag om att den ska va rosa.. ;)

2010-04-29 @ 13:04:40
URL: http://marialicious.bloggagratis.se
Postat av: Agneta

Självklart :). En sån dator har jag, fast en vit. Gillar massor!

2010-04-29 @ 13:52:15
URL: http://atomflickan.blogspot.com
Postat av: Charlotta

Maria: Haha, så bra! Du kanske kan måla din? ;-)(Men jag är ändå avunsjuk för att du har en)

kram



Agneta: Oh, så bra, så den funkar också? :-D Det är ju ännu bättre!

2010-04-29 @ 16:38:11
Postat av: Bella

Min ÄR rosa så jag slipper drömma le Jag är väl kanske inte den rosa typen jag heller egentligen. Trots det är både resväska och dator rosa. Jag skyller på att de är lättare att hitta bland alla svarta resväskor och datorer ;)



Ha en underbar valborg!

2010-04-29 @ 23:36:05
URL: http://ettskapandesgrand.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0