Meh.. det är inte så jäkla svårt!!

Det är rätt många som säjer till mej: "- Åh, är du vegetarian! Det skulle jag också vilja vara men jag tycker att det verkar så himla svårt att hitta på mat.." Men då ska jag säja att det inte alls är svårt. Inte alls. Tänk på vad du äter idag och ät samma när du blir veggis (minus köttet såklart). Den här veckan har jag haft en riktig husmansvecka. Jag har ätit kikärtsbullar med potatismos, gräddsås och inlagd gurka. Idag har jag precis gjort en gräddstuvad pytt i panna. Inte alls svårt.
Det finns ju så himla mycket vegetariska halvfabrikat: quornfärs, quornbitar, sojakött, sojakorv och t.o.m vegetariskt bacon. Sen finns det himla många saker som kommer som de är som man kan byta kött mot. Ex svamp, kikärtor, bönor, linser, ägg

Recept på min pytt i panna (inte alls svårt. Har jag sagt det förr?)
En sjujäkla massa tärnad rå potatis, typ 1 kg (Jag ska frysa in..okej..)
lök efter smak. Jag tog två medelstora gula lökar
4 sojakorvar
En halv förpackning vegetariskt bacon
3 dl grädde
Salt och peppar

Stek potatisen mjuk men spänstig. Ha i lök och fräs med. Släng i tärnade korvar och "baconet". Salta peppra. När det börjar se klart ut slår man på grädden och låter den koka med så att den tjocknar lite.

Jag fattar helt enkelt inte varför alla tror att det är ett så himla stort hokuspokus med veggomat. Det är det inte, bara snällare mot djuren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0