Mina bästa budgettips!

Jag ska villigt erkänna att jag är en tant i bland. En riktig Hemmets Journal-tant. Vänta bara. Snart kommer jag och sitta och påta ihop brev till deras "husmorstips-sida". Under tiden håller jag till godo med min egen blogg. Jag lovar. Allt detta är superbra och jättebilligt!

Okej, förklaring:

Bild 1: Kaffesump är överlägset bästa kroppsscrubben. Man blir hyperlen. Sen ska ju kaffe vara bra för hyn också har jag hört. Har också hört att det kan bli stopp i avloppet men det har aldrig hänt mej.

Bild 2: Vanlig rapsolja blandat med några droppar eterisk olja (för doftens skull) är en superbra hudlotion om man är torr av sej. Provar massor med olika lotions men återvänder alltid till good old rapsolja!

Bild 3: Trasiga strumpbyxor är världens bästa hårsnoddar om man klipper dem i strimlor. Det finns ju inget sånt där litet metallspänne som sliter på håret på dem, så som det finns på vanliga hårssnoddar. Fatta hur många snoddar det blir av ett par strumpbyxor!

Bild 4: Babywipes är precis lika bra som ansiktsmakeupremover-servetter (vilket långt ord) och långt mycket billigare. Detta tips har jag dock snott från lillebrors Matilda.

Jaha.. nu skäms jag lite. Känner mej väldigt tant. Men jag vill ju dela med mej ju! Vad gör man inte..


Kommentarer
Postat av: Karin

Peela med kaffe är en riktig gammal goding. Det kör jag också med.

2009-10-13 @ 19:53:13
URL: http://metrobloggen.se/karinsliv
Postat av: Charlotta

Karin: Visst är det bra?! :-)

2009-10-15 @ 12:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0