Men.. Jag säjer ju bara vad jag tycker!

Att vara rak är ju fint! säja vad man tycker liksom. Det är riktigt fint det. Stå på sej, ha skinn på näsan, stå för sin sak, se till sitt eget bästa..
Men ibland vet i sjutton? Vissa människor gör det till sin inte alls så smickrande lilla grej. Går på som ångvältar mellan vettskrämda medmänniskor. Det finns något som heter diplomatisk. Det är en ganska bra grej tycker jag. Gå lite på känsla och välja sina strider. Diplomati och rakhet i lagom blandning. Det gillar jag!

Ungefär så här tycker jag: Låt aldrig någon kliva på dej för då mår du dåligt. Men i varje liten situation är det inte riktigt nödvändigt att vara helt rak. Speciellt inte om någon blir ledsen och du inte alls blir det.

Kommentarer
Postat av: johanna

sv: tack! haha ja härma på du ^^

sv2: jo jag vill ju alla lika mkt så kmr bli svårt! men får läsa vidare sen i vilket fall. på högskolan och så. men aja, hoppas det blir bra hur jag än gör! haha ja jag får tjata lite sen så går det ;) aww men tack! :*

2009-10-19 @ 14:45:30
URL: http://jafalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0