Konfunderad

När jag började blogga (för en herrans massa år sedan), så funkade det så att när man fick kommentarer, så svarade man på dem i sin egen blogg i det egna kommentarsfältet. Men nu märker jag att folk svarar på ens egen blogg. Typ så här: Jag skriver: "Hej Gerd! Gud vad fina kläder du har!" Då svarar Gerd på min blogg: "Tack, vad glad jag blir!"
Jag gillar det eftersom det känns mycket mer personligt men är fortfarande osäker.. Så därför kör jag båda grejerna just nu...

Så snälla! Hur gör man nu för tiden? Vad är korrekt blogg-etikett?

Kommentarer
Postat av: emelie

de kommer från en sida som heter missselfridge.com det är en sida från england. du kanske känner till den.



haha, konstigt de där. jag brukar svara på min blogg ibland. och ibland på andras. oftast när det är anonyma som kommenterar men ibland annars brukar jag också svara på min egen blogg. nu gjorde jag ju dock inte det =P

2009-10-19 @ 16:55:29
URL: http://emelieisaksson.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Emelie: Jo, den känner jag till! Superfina jackor verkligen!

Mmm.. svårt. Nu svarar jag på min blogg här så får vi se hur det går ;-) Men det är verkligen klurigt. Man vill ju gärna att den man svarar verkligen ser svaret. Det är ju egentligen himla sympatiskt att man svarar på den andras blogg eftersom man då visar att man besökt den.

Men så blir man lite bekväm ibland och svarar på sin egen.. Hm..ja, jag lär fundera på det där ett tag till :-)

2009-10-19 @ 17:02:57
Postat av: Sassy

tack, och jagkänner mig hedrad att du har hittat tillbaka till mig!



När jag började blogga svarade jag också på kommentarer i min egen blogg. Sen började jag svara både i min egen och i andras, men det blev så tidskrävande, så jag började svara helt och hållet i andras. Om jag svara alls. Ibland tycker jag det är roligare att skriva en egen kommentar och vissa kommentarer, typ "Lägg till mig på Bloglovin" brukar jag inte svara på.

2009-10-19 @ 18:42:34
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Jag vet inte vad som är rätt, men jag tycker att man svara på sin egen blogg. Dels så kan andra då följa diskussionen. Det kan ju hända att jag frågar något som många andra också undrar och då är det jobbigt att alla ska fråga samma sak och bloggaren svara på olika ställen, alternativt, man ska följa och leta svaren.

Dels så finns det personer som kommenterar och som inte har blogg, var ska man svara dem då?



ps. kul att du är tillbaka Lotta :)

2009-10-20 @ 10:24:40
URL: http://twitter.com/annarosv
Postat av: h

jag tycker att det är roligare att få svar i sin egen blogg, det är ju sällan man går in på den andra bloggen och kollat om någon har svarat.



Tack föresten. Ha en fin höstkväll=)

2009-10-20 @ 20:07:49
URL: http://halshammar.se
Postat av: Charlotta

Sassy: Haha, jag är fortfarande i gråzonen. Men jag tänkte så här att om man svarar på raka frågor i andras bloggar så kan man ju svara lite bara för trevnadens skull i sin egen.. eller nåt.. Allvarliga saker det här ;-)



Anna-Karin: Mm.. jag tänker lite som du tror jag.

Tack:-)



H: Tack själv :-)

2009-10-20 @ 22:22:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0